2013. december 2., hétfő

Karácsonyi album 2013. - 2. Borító díszítése

Előző cikkben odáig jutottunk, hogy megfestettük illetve pecsételtük az alapokat. Míg azok száradnak, befejezzük az albumkötést. 
Vágjunk az albumunk magasságával megfelelő hosszúságú és kb 5 cm széles alapkartoncsíkot. Mérjünk le belőle 1,5 cm-t, és hajtsuk meg. Illesszük rá az albumunkra. Az alapot a gerinc mentén óvatosan nyomjuk össze, tartsuk meg és mérjük rá az áthidaló elemet. Egy ceruza segítségével jelöljük meg, hol lesz a következő hajtás. Mérjük ki vonalzó segítségével, majd hajtsuk meg. Ha jól dolgoztunk, akkor tökéletesen illeszkedik az alapra, így ekkor már csak fel kell ragasztanunk.

Érdemes a gerinc burkolásával kezdenünk az album díszítését. Általában nem ezzel szoktam, de most pont erre van szükség. A gerinc szélességénél kb 3 cm-rel szélesebb csíkot vágjunk egy erőteljesebb színű, karácsonyi papírból. Ragasszuk fel, és most erősítsük fel az előzőleg megfestett, pecsételt alapot! A gerinc és a fedőlap találkozásához egy sorminta lyukasztóval készített motívumot illesztettem. Nálam ez napsárga színű. Mivel találtam egy-egy zöld színű, karácsonyi feliratos papírcsíkot, így azt a gerinc két végére ragasztottam úgy, hogy átlógjon a fedő- és hátlapra.


Tervezzük meg a keretet, amibe a karácsonyfát szeretnénk tenni!
Ha nincs otthon ehhez hasonló karácsonyi kereted, mint nekem, akkor el is készítheted! Mutatom, hogy kell!
Vegyünk elő egy irományfedelet és rajzoljunk rá 9,5 x 13,5 cm-es négyzetet, majd ebbe egy 0,5 cm-rel kisebb négyzetet! Így már szépen ki is rajzolódott a körvonala a keretünknek. Szabad kézzel rajzoljunk a bal felső sarokba magyalleveleket. Ha nem megy, keressünk rá a neten! Mindenképp egyszerű legyen, mert azt könnyebben ki tudjuk vágni! Ezek után már nincs más dolgunk, mint szikével/művészkéssel kivágni azt! Kissé időigényes és babaramunka, de megéri! Ha kész, fessük le a leveleket zöld akrillal, a termésüket piros akrillal, majd a keretet Walnut stainnel, vagy más sötét színű festékkel. Amint megszáradt, ragasszuk fel a megfelelő helyre!

Fenyőfatervezés
Ehhez különböző vastagságú és hosszúságú papírcsíkokra lesz szükség. Nem kötelező feliratosnak lennie; a lényeg, hogy karácsonyi mintás legyen. Én két fenyőfát terveztem bele. Az egyiket síkban ragasztottam a keretbe, míg a másikat 3D kockával emeltem ki. Mivel az alsó csíkokat is egymástól elmozdulva ragasztottam, így a felső réteggel is ekként bántam. Az alsó réteg felragasztása után érdemes egy kicsit fehérrel befesteni a fenyőágak széleit a jobb hatás érdekében!
Ha már dupla rétegben dolgoztunk a fenyőfán, akkor duplának kell lennie a csillagnak a fa tetején!


Díszítés
A bal alsó - és a jobb felső sarokba tegyünk mikulásvirágokat. (Szerencsére pont ez a néhány darabom volt még itthon, így nem kellett készítenem! De, ha neked nincs otthon, akkor innen el tudod lesni, hogyan kell készíteni!) Ahhoz, hogy egy kicsit kiemeljük őket, fehér lyukasztott virágokat tegyünk alá!
Ezek után 3 hópehellyel dobjuk fel a látványt! Ez lehet chipboard, lyukasztott motívum, rád bízom. Tervezzük meg a helyét, fessük le fehérre, ha szükséges, majd kenjük át a felületét csillámos ragasztóval! Száradás után ragasszuk fel a megfelelő helyre.
A keretre itt-ott kenjünk egy kis hópasztát, vagy bármilyen más pasztát, amivel havas felületet tudunk produkálni! Nálam ez üvegszálas paszta. Míg szárad, válasszuk ki az évszámot a chipboardok közül, ragasztózzuk le speciális, hődomborításhoz használt ragasztóval és piros domborporral szórjuk le, majd óvatosan égessük a felületre, hőlégfúvó segítségével. (Én felragasztás után domborítottam, és majdnem felgyújtottam az albumom! De legalább még jobb lett a színe! :) )
Ha esetleg még mindig úgy éreznénk, valami hiányzik még, akkor vegyünk elő egy szegéllyukasztót! Készítsünk egy pirosas mintás kartonból és egy fehér alapkartonból szegélyeket, majd ragasszuk fel a jobb alsó és a bal felső szegélyhez úgy, hogy a fehér szegély legyen alól! Mindenképp az album széléhez legyenek illesztve, mert nemcsak jobb látványt nyújt majd, hanem egységesebbé is teszi a látványt! A szegély hosszúságát rád bízom! (Megsúgom, nálam 7,5 cm.)
A bal felső sarokba egy chipboardot, valamint egy dal címét tettem. Ez a dal fog végigvezetni az album minden egyes oldalán!

Hátlap
Most térjünk át a hátoldalára! Erre az oldalra ugyanolyan szegéllyukasztóval és papírral készítsünk motívumot, mint az előző oldalon, és ragasszuk fel a gerinc és a hátlap találkozásához! Ezek után kétféle misttel fújjunk a felületre: kékkel alul és felül teljes szélességben (használhatunk hozzá stencileket is), illetve a sarkokban sötétebb, nálam arany-barna, színnel.
Legközelebb a belső oldalakkal foglalkozunk (1-12 nap)!

További szép napot!
E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése