2013. szeptember 24., kedd

MAMA album áprilisból

Még áprilisban készült, eddig talonban volt.

Egy nagyon kedves ismerősöm keresett meg azzal a kéréssel, hogy készítsek az édesanyja számára egy Mama albumot. Ezzel szeretné őt meglepni, anyák napja alkalmából. Nagyon sok képet kaptam tőle, ezért igyekeztem valamennyit felhasználni benne.
Felhasználtam:
yabo Mama album - scrapbook.hu
DCWV Spring fling & Summer days koll. - pippi.hu
scrapfellow chipboardok: virágok, madarak, zászlók, fényképezőgép - scrapfellow.com
kaparós matrica és szíves matrica - pippi.hu
hímzőfonalak: rózsaszín és kék
lepkék: Köszönöm a kölcsönlyukasztót Kriszta!
csepp alakú félgyöngy
fém kulcs - pippi.hu
virágok: Sapimanó és scrap-kreatura.hu
matricás feliratok - Timi
gombostű szív fejjel - Anna
dekortapasz - scrapbook.hu
írásos pecsét - scrap-kreatura.hu
Tim Holtz stain: brushed corduroy
               vintage photo
csipkék
szalagok

Szilvi kérése annyi volt, hogy olyan albumot készítsek neki, mint az enyém: legyen szép virágos. Mivel neki egy lánya és egy fia van, ezért javasoltam neki, hogy legyen 3 színű az album: rózsaszín - kék - fehér. Először kétkedve fogadta, de rám bízta. Tudta, hogy szép lesz! :)

A papírtömböm összes ilyen színezetű lapját kitéptem, és próbálgattam őket, egymás mellé helyezve, egységgé formálni. Mivel egy kissé unalmasnak tűnik egy-egy oldal egyféle mintával, ezért minden oldalt 2 mintával készítettem el: a betűket külön vágtam ki egy másik mintás papírból. Ahhoz, hogy egységes legyen a világos színektől a sötétekig haladtam az albumon kívül és belül. Mikor már láttam, hogy néz ki kívülről, a belső oldalaknál már könnyebb volt a dolgom, mert csak ehhez kellett igazítani a belső árnyalatot és a mintát. A lapok széleit természetesen tea dye tintával színeztem.

Magát az albumot úgy is lehet értelmezni, mint egy szimbólumot, hiszen Szilvi kisfia, Kristóf már 8 éves, míg Dorka csak 3: a nagy testvér vigyázza, óvja imádott kishúgát. Ezért lett az album első és utolsó betűje, oldala, kék, míg a belső kettő rózsaszín.



Az első oldalt egy icipicit komolyabbra terveztem, hiszen egy férfiembert jelképez, igaz, még 8 éves, de akkor is csak férfi!
Az alapkarton világoskék alapon fehér pöttyes volt, amit én írásos mintás pecséttel díszítettem. Dekorációnak fehér virágokat, lepkét, szalagokat és félgyöngyöket tettem, valamint fém kulcsot, amit egy kék hímzőfonalra erősítettem, továbbá egy natúr színű virág chipboardot.


A belső oldalra került az albumban szereplő vers költőjének a neve és címe.


A nyomtató lapadagolóját most nem állítottam a lapok méretéhez, mert szerettem volna, ha egy kicsit átlósan húzná be a papírt. Szerencsére ez össze is jött! (Ha esetleg biztosra akarsz menni, add be a lapot egy kicsit elfordítva a nyomtatónak!)
A dekorációnak kaparós matricát, madarat, fehér és rózsaszín virágokat alkalmaztam.



Dorka oldala:
Nagyon élvezetem ennek az oldalnak a készítését!!! Kibújt belőlem az igazi rózsaszín, kislányos énem, ami nem is csoda, hiszen ez a leányzó igazi kishölgy ezeken a képeken!  Már régóta őrzök egy rózsaszín szalagkészletet, ami most ide illett!
A képeket először fehér alapkartonra ragasztottam fel, egy kissé elcsúsztatva, majd jól körbetekertem a rózsaszín szalaggal. A kép alá fehér csipkét tettem, majd úgy ragasztottam fel a fotókat, hogy még alá is elférjen egy-két kedves üzenet a maminak.  
A jobboldali kép jobb felső sarkába egy szíves végű tűt szúrtam. Mivel ez utólag történt, így nem tudtam visszatűzni a kép alá, ezért a kilógó részt akril gyöngyökkel takartam el. Szerencsére csepp alakúak voltak itthon, így gyorsan virágot formáltam belőlük! További díszítésnek Scrapfellow chipboardokat, dekortapaszokat, szalagokat és virágokat használtam.

Kristóf oldala:
Ezt az oldalt hasonlóra készítettem, mint a Dorkáét. Mivel az előző oldalról átlógtak és nagyon látszottak a szép, csillámos, rózsaszín szalagok, így itt azokat egyszerűen leragasztottam dekortapasszal. Ehhez az oldalhoz viszont pasis dekorációt tettem: kék szalagot, órás-írógépes és hangjegyes dekortapaszt, valamint egy scrapfellow chipboardot, fényképezőgépet használtam.

Az utolsó két oldalt teljesen egyformára készítettem. Mindkettő egy-egy minialbumot foglal magába. Ezekben 8-8 db kép található. A minialbumot fehér alapkartonból, leporellószerűen hajtogattam. Alá egy vékony csipkét tettem, ami összefogja. Ezt természetesen masnira lehet kötni.
Az albumban szereplő képek alá egy-egy tag-et tettem, melyet Szilvi és a gyerekek fognak megírni a nagyinak. A tag-eket most kivételesen nem szalaggal díszítettem, hanem dekortapasszal.
A minialbum alsó széle alá is került egy csipke darab, mely jobb sarkába egy kis fából készült dekorációt helyeztem el. Ezt még Virág Évától kaptam. Az A betű felső részébe zászlós chipboardok kerültek, amelyeket előzőleg rózsaszín hímzőfonalra fűztem fel. A fonal két végét lazára hagytam, és egy-egy helyen rögzítettem csak az alapkartonhoz. További díszeket is helyeztem még el rajta: felirat Timitől, fehér lepke, rózsaszín virágok, dekortapaszok.

A borító képe alatt további képek kaptak helyet.





Kristófnak nagyon tetszett az album! Azt mondta, hogy ő is jönni akar a scrap klubba, mert szeretné ezt ő is megtanulni! Remélem, legközelebb jön ő is, nemcsak Szilvi!

További szép napot!
E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése