2013. augusztus 12., hétfő

Receptes füzet esküvőre

Július vége felé, Eszter barátnőm megkeresett, hogy készítsek egy receptes füzetet a barátnője esküvőjére. Persze az idő nagyon kevés volt, mert összesen két hét volt még hátra a nagy napig. Egy hét alatt kellett elkészíteni, és elküldeni, hogy biztos odaérjen, ismerve a posta lassúságát! Szerencsére odaért két nap alatt, így Eszter jó sokat gyönyörködhetett benne! Remélem, azóta a menyasszony is, pontosabban ifjú ara is ezt teszi! :)
A menyasszony nagyon-nagyon örült eme becses, szívvel-lélekkel készült ajándéknak!

Eszter leírása alapján romantikus alkat, így kézenfekvő volt, hogy miképp készítem el: úgy, mint magamnak! :D Továbbá annyi kikötés volt, hogy spirál füzet legyen átalakítva. A helyi írószerben találtam hozzá egy bőrkötéses, közepes méretű notebook-ot, így ezt formáltam át. Eszter azt hitte, hogy csak a borítók két-két oldalát fogom feldíszíteni, de tévedett! Mivel belső elválasztók is voltak, így azoknak is mindkét oldalát feldíszítettem. 
Maga a notebook 4 fejezetből állt, így el kellett döntenem, melyikbe milyen címek, receptek kerülnek majd. Az oldalt lévő füleket dekortapasszal átragasztottam. A fülek különböző színűek voltak, így a dekortapasz hiába volt mindenhol ugyanaz, mégis teljesen másképp mutatott.


Felhasználtam:
Prima Pixie Glen klt. A/4 - pippi.hu
notebook - helyi írószer
saroklyukasztó - printker.hu
chipboardok: scrap-kreatúra és scrapfellow.com, saját készítés
csillámos ragasztó - scrapbook.hu
Glimmer mist: pink, pearl - pippi.hu
dekortapasz - pippi.hu
Lepkés lyukasztó - Martha Stewart - simonsaysstamp.com
gyöngyök
gyöngytoll - cream, borostyán - pippi.hu
csipkék
madeira
tortacsipke
pecsétek: prima, scrap-kreatúra
kontúrmatrica
kaparósmatrica - pippi.hu
fém díszek - pippi.hu
gombok
TH vintage photo
papír virágok sk és pippi.hu
fehér akril festék

A borító + íves előlap:
A borítónak volt egy kis íves előlapja, melyet nem volt szívem leszedni, ezért egy dupla zseb készült rá. Ezt egy szép, virágmintás papírból vágtam ki. Díszítésnek egy saját készítésű próbababát tettem rá, melyet előzőleg lefestettem fehér akrillal, tovább a mellrésznél körbetekertem madeirával, majd a szoknyarésznél csipkével. A szoknyát 3 db gyönggyel és egy lepkével díszítettem, majd csillámos misttel lefújtam.. Mivel a próbababának nyaka is van, így oda csepp alakú félgyöngyökből nyakláncot készítettem.
Belülről egy fél tortacsipke, feliratok és pillangó díszítik.


Öröknaptár lett elrejtve a zsebben.
     
 A borítónak választott lapot először méretre vágtam, majd tintáztam, végül téglafal hatású pecséttel pecsételtem. A feliratokat, felragasztás után, csillámos ragasztóval kezeltem. A jobb alsó sarokba mérleg és muffin formájú chipboardokat tettem, a bal alsóba pedig egy ifjú pár került kontúrmatricából, míg a jobb felső sarokba egy dekortapasz darabra ragasztottam szivecskés mintájú 'zászlót'. Hogy még kifinomultabb legyen, gyöngysordíszítést készítettem rá kétféle folyékony gyöngyből, illetve hófehér pillangókat ragasztottam fel. A fehér virág pedig az a lepkevirág, amiről a múltkor írtam itt.
Az oldalt rózsaszín misttel fújtam le a Titkos szó körül, illetve a virágot a jobb alsó sarokban. Így nemcsak szépen árnyalt lett, hanem gyönyörűen csillog is, mint a menyasszonyi ruha.
Felirat hozzáadása

Borító belső oldal:
Ez egy szintén zsebes oldal. Fontosnak tartottam ezeket a zsebeket, hiszen sokszor kapunk olyan recepteket, amik cetlikre írnak, vagy írunk. Mivel megint magamból indultam ki, én nem szoktam őket átírni, ezért ezeknek készíttettem ezt és a többi ilyen zsebet.

Fás háttérpecséttel díszítettem az oldalt, amire a zseb került. Ennek a szélére csipkét tettem, mert nagyon jól harmonizál a menyasszonyi ruhával. A bal felső sarokban egy hangjegyes dekortapaszt ragasztottam, melyre egy szív került.
A zsebet sünivel és egy virágcsokorral, valamint egy pecsételt felirattal dobtam fel.

1.oldal:
Ide egy gyönyörű idézetet tettem, melyet a papírra nyomtattam ki, majd csak ezt követően ragasztottam fel. Díszítésnek madár - és toll chipboard, amerikai kapocs (lakat, kulcs) és hímzőfonal került. Természetesen itt is misteltem.
2. oldal:
A papír közepére, két sk bracket formát tettem, melyeket egymáson elcsúsztatva ragasztottam fel. Erre került a fejezet cím is. Itt virággal és különféle chipboardokkal, valamint pecséttel dekoráltam.


Belső oldalak az első fejezetnél:
Minden belső oldalt másképp pecsételtem fejezetenként. Így egységes marad a fejezet is, illetve maga az egész receptes füzet is.
Az első belső oldal mindenhol ilyen.
Ebben a fejezetben ez a minta dominál.
3.oldal:
Az alapot különféle pecsétekkel mintáztam: kávéfolt, madár ágon, valamint csipkeszegélyekkel, melyeket saroklyukasztóval készítettem fehér - és mintás kartonból. A jobb alsó sarokban helyeztem el a kommentkártyára nyomtatott fejezetcímet, ezt virágokkal és chipboardokkal emeltem ki, továbbá ide is került a kedvenc pillangómból. A bal felső sarokban kontúrmatricával, felirattal, virág, csillag és szív chipboarddal díszítettem.




Duplalepi a 3D-s hatásért.
4. oldal:
Itt is téglás háttérpecsétet alkalmaztam. A zsebre került egy pecsételt kislány (3 D kiemelés), aki a fal tövében áll, és szeretgeti a maciját. Hozzá illenek a címszavak és a feliratok is.
A lap tetjére gyöngydíszt és fehér kaparós matricát tettem, melyet mistel emeltem ki.
Belső oldalak:

5. oldal:
A mintás lap nagyon sokféle mintából áll, így erre csak néhány kiegészítőt tettem: hófehér pillangók és tortacsipke, virágok, gombok. A fejezetcímet prima pecséttel emeltem ki.





6. oldal:
A kockás háttérhez nagyon jól illik a fás háttérpecsétem, ezért ezt tettem rá. A jobb felső sarokba került egy ticket Dream felirattal. Ez alá dekortapaszdarabot tettem, közvetlen fölé pedig maradat pecsételtem, aki egy ágon ül. A zsebes részt itt egy papírcsíkból és a kedvenc pillangóimból állítottam össze. A lepkék aló szárnyát egy-egy ragasztópöttyel erősítettem az alappapírhoz. A papírcsíkra ismét egy ticket került, mely 3 D-s kiemelést kapott. A lap bal alsó sarkába pedig a Gratulálunk pecsétet alkalmaztam.

 Belső oldalak:


 7. oldal:
Ezen az oldalon, a különleges hatás kedvéért, a nagy papírt és a kommentkártya példányát alkalmaztam, méghozzá a kisebbet eltolva. A kisebb papírt fehér alapkartonnal emeltem ki, amit dekortapasszal erősítettem az alaphoz. (A két szabadon lévő sarka alatt, a biztonság kedvéért, ragasztottam.) Erre kerültek még fényképezőgépek és szív, természetesen chipboardból, no meg az elmaradhatatlan pillangóm! :) További dekorációnak zászlót készítettem a bal felső sarokba, melyet hímzőfonalra fűztem fel.




 8. oldal:
Ez az utolsó zsebes oldal. Mint látható csipkéből készült a tartó, az alap pedig egy nagyon mintás karton. Ezért erre csak tényleg kevés dekorációt tettem: dekortapasz, pillangó, ticket Bliss felirattal. Ez a felirat két ok miatt is igen találó: 1. Boldogságot jelent angolul. 2. Eszter nick neve, ha nem mondta volna még, Bliss. Ő egy hihetetlenül ügyes digitális scrapper!




 Belső oldalak
Hátsó borító belső oldala:
Ezt szabadon hagytam Eszter számára, ahová személyes üzenetet írhat.

 A hátoldal:
Prima pecséttel, lyukasztott szegéllyel, és apró szivecskés chipboardokkal díszített. Középre természetesen az én saját pecsétem került.

Remélem, nagyon fogja szeretni a megajándékozott! Sok boldogságot kívánok nektek, így ismeretlen ismerősként is!

Köszönöm, hogy erre jártál!
E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése