2012. december 9., vasárnap

Mézeskalács, mézeskalácsházikó

Még életemben nem sütöttem mézeskalácsot, pedig tényleg egyszerű, és ez a recept nagyon jó!!!! A Petritsék-féle receptet próbáltam ki.

Nem lett valami hiper-szuper a mézeskalácsház, de elsőre azért egész jó, nem? :)






"Hozzávalók:
  • 80 dkg liszt
  • 300 g margarin
  • 1,5 dl méz
  • 30 dkg cukor
  • fahéj, gyömbér, szegfűszeg vagy egyszerűen mézeskalács fűszerkeverék
  • 3 tojás
  • (20 gr) szódabikarbóna

A tészta elkészítése:

A margarint a mézzel, cukorral és a fűszerekkel felfőzzük (nem kell felforrnia, elég 40-50 fokra melegíteni, hogy a méz értékes anyagai minél kevésbé sérüljenek). Kihűlés után hozzáadjuk a tojást és a szódabikarbónával elkevert lisztet, és alaposan átgyúrjuk.
Ezután a tésztát hűvös helyen néhány órát pihentetjük, célszerű másnapig várni a további munkával."  Petrits Mézeskalács
 A mázhoz:
20 dkg porcukor
1 tojásfehérje

Addig kell verni, míg nem csöpög le a habverőről.

Annyi hiba csúszott bele a készítésbe, hogy a fiúkkal dolgoztam a tészta készítésekor, és Botond nem finom lisztet hozott be, hanem kenyér lisztet. Persze ez nem akkor tudatosult bennem, hanem mikor a kész tésztát hűvösre tettem, és rendet raktam! :)

Az íze már akkor is jó volt, de sütés után isteni lett!!!! Mindjárt el is fogyott a fele! 

Ez a maradék! :D









 A segítőim:


További szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése